Pyjamas fynd

Igår åkte vi via Fyndis en sväng. Länge sedan jag varit dit. Såklart öppnade Wilma upp ögonen då vi kom in, men hon var duktig och började tala högt först då vi nästan var färdiga. Fyndade 3 pyjamas för hela 2,25€ sammanlagt. Det kallar jag fynd! Gick igenom 74:ans kläder en dag och konstaterade att hon bara har två pyjamas i den storleken, alltså behövdes det flera. Hittade också två bodyn och ett par byxor för en euro styck. Tycker alla byxor nuförtiden är så smala och svåra att klä på. I alla fall de som kom med i mammalådan. Nu hittade jag ett par som var lite lösare. Ska nog söka efter fler "joggingbyxor" på loppis. 
 
 
Idag var vi på Megaloppis till Botniahallen. Denna gång stod vi inte där utanför och köade då dörrarna öppnades. Vi kom dit först en halvtimme efter att de öppnats. Där var förstås fullt med folk och svårt att ta sig fram med vagnen. Vet inte riktigt vad de tänkt då de planerat gångarna. Ofta är det ju familjer med vagn som ska ta sig fram mellan loppisborden. Trångt var det på vissa ställen, i alla fall där "julmarknads borden" stod uppradade. Jag gick för mig själv medan Johnny spurtade iväg med vagnen. Hittade inte så mycket att köpa, några presenter och en mumintallrik med bestick från MAX.
 
 
Nu får vi vänta till våren innan det ordnas Megaloppis igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0