Lyckat babysim och några bra dagar

Efter flera bra dagar på rad får vi hoppas att morgondagen blir minst lika bra. Två gympass har jag också hunnit med, känns bra med annan motion än promenader. Måste dock erkänna att jag inte är helt avslappnad på gymmet, tittar nog mest på klockan så jag ska hinna hem till nästa matning, hehe. Så två 45 minuters pass har jag tagit mig tid till. Skulle jag inte ha någon tid att passa skulle jag kunna vara flera timmar på gymmet, men bättre än ingenting får jag tänka. Måste ju alltid passa på och uträtta något annat ärende då jag en gång är i farten, så därför tar det alltid lite längre än tid än om jag bara skulle fara till gymmet.
 
Babysimningen på onsdagen gick riktigt bra! Till en början ropade hon nog lite, men sedan var hon lugn säkert i 15 minuter då vi var i vattnet. Duktig flicka! Hon höll sig lugn då hon fick vara i min famn riktigt nära och ha en muminpappa badleksak i munnen (väldigt hygieniskt, jo visst). Nåja, huvudsaken hon var nöjd. Just före vi skulle gå upp ur bassängen blev hon olycklig igen, men det var inte så farligt. Den här gången var på och avklädningen minst omtyckt, men så är det ju nästan alltid. Är nog sällan jag får på en body på henne utan lite protest.
 
 
Igår bakade jag lchf knäckebröd och idag blev det en äppelpaj. Är sällan jag hinner baka numera, men knäckebrödet borde jag nog baka varje vecka, det är ju så gott! Kommer säkert att bli mera bakning de kommande veckorna då jag har flera påsar mandelmjöl som "har gått ut". 
 
 
Idag har vi mest skrattat och busat hela dagen. Wilma har varit på riktigt gott humör hela dagen, och det har smittat av sig. Hon har skrattat med ljud hur många gånger som helst. Roligast var nog då hon satte sin snuttefilt på huvudet och jag sa, "kokkoo, var är Wilma?", då skrattade hon och tog bort filten.
 
Morgondagen har vi inte direkt några planer för, men på lördagen ska vi på Megaloppis till Botniahallen. Det ska bli kul. Får se om det är lika dyra priser som det brukar vara. På söndagen ska vi förstås fira farsdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0