Lillajulshelgen är här

Fredag igen och lillajulshelgen är här. Egentligen är det inget speciellt med helgen förutom att det ordnas Stundars julmarknad. Vi har inga lillajulstraditioner. Eller jo, jag köper varsin skrapjulkalender åt Johnny och mig ☺. Wilma har fått en julstrumpa med lillajulspresenter i från några av sina faddrar. Av sin farbror (som också är fadder), fick hon en stor hemgjord julkalender. Hon tackar för presenterna! Egentligen behövde hon ingenting. Vad får hon av oss då? Har faktiskt inte köpt något eftersom vi inte brukar fira lillajul desto mera. Då hon blir äldre får vi se hur vi gör, kan hända hon får någon liten sak då. Har ännu inte köpt någon julklapp åt henne heller. Tänkte som så att hon är ju så liten ännu och får säkert tillräckligt många paket ändå, så vi köper nog bara något smått som hon behöver. 
 
Läste om mässlingfallet i Larsmo. Blev lite orolig. Borde nog själv vara vaccinerad, med Wilma har ju inte fått vaccinet ännu. Är ju först vid 12-18 månader som de får första dosen vaccin (enligt vaccinationsprogrammet). Ändå kan man inte bli rädd för att röra sig bland människor. Nästa helg ska jag dock till Jakobstad för att hälsa på en kompis. Har funderat fram och tillbaka om jag ska ta Wilma med. Ska Johnny också komma med eller hur ska vi göra. Då jag läste om mässlingen kom svaret. Wilma och Johnny får stanna hemma. Egentligen är en dag med "egentid" precis det jag behöver. Känner mig stressad fastän jag inte har något att vara stressad över. Jag springer av och an här hemma för att hinna göra något medan Wilma sover. Tittar på klockan mest dygnet runt. Slappnar aldrig av. Jag vet ju att de klarar sig en dag utan mig. Jag tar ju inte maten med mig, maten har hon ju i kylskåpet, hehe.
 
Igår blev det en rolig eftermiddag i Tölby tillsammans med de andra mammorna. Wilma busade på golvet tillsammans med sin jämngamla kompis. Så roligt att se på då de tittade på varandra och viftade runt. Där låg de nöjda en god stund tills Wilmas kompis råkade vifta bort Wilmas giraff så Wilma började gråta. Det tog inte många sekunder till så var de två som grät på golvet så då var lekstunden över. Vi mammor fick tala om alltmöjligt som matrutiner och klädstorlekar. Tack för en trevlig eftermiddag! Då jag körde hem var det mörkt, halt, blåsigt och regnigt. Ingen rolig bilfärd, men vi kom oss hem ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0