Gambämark - KAJ på Ritz

Igår kväll var det dags. Vi köpte biljetterna på mässan i Botniahallen i våras, nu äntligen var dagen här. Det var dags att fara och se på KAJ:s pjäs Gambämark. Redan då vi köpte biljetterna, då Wilma ännu låg i magen, funderade vi över vilken dag som skulle vara bäst att fara. Helt klart var att vi inte skulle fara i september, så det blev mitten på november istället. Nu är hon ju ändå 4,5 månad gammal. Kanske hon skulle klara sig utan mamma och pappa några timmar en kväll. Fammo och faffa var snälla och ställde upp som skötare, och dem träffar hon ju mest varje dag, så det var inget bekymmer. 
 
Salen var så gott som fullsatt och pjäsen bättre än förväntat. Riktigt bra med andra ord. Helt klart sevärd!
 
 
Efteråt förde jag Johnny till Botniahallen på julfest. Sedan åkte jag hem igen. Då jag kom hem var Wilma missnöjd. Tydligen saknade hon sin mamma. Annars hade nog allt gått bra. Visste nästan att hon inte skulle somna utan att få sutta. Så fick gå raka vägen till soffan med henne i famnen och då lugnade hon ner sig då hon fick lite närhet och mat. Hon somnade i min famn men vaknade igen då jag lade ner henne i sängen. Gick därifrån i tron om att hon somnar, men efter en stund hörde jag hur hon skrattade. Då låg hon och talade med figurerna som hänger ovanför sängen. Hon skrattade med hela ansiktet då hon såg att jag kom in i rummet. Så då tog jag upp henne igen, gav mera mat och så somnade hon för natten. Som tur vaknade hon inte då Johnny kom hem senare på natten. Vid 5 var vi dock uppe på matpaus, men sedan sov hon vidare till klockan nio ♥.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0