Bus i sängen och veckan hittills

En av Wilmas favoritleksaker just nu är mobilen som hänger ovanför hennes säng. Ja hon kan ju inte ta i den eller tugga på den, men hon tycker om att ligga och se på då figurerna åker runt runt och spelar en trudelutt.
 
Här om kvällen ville Molly också busa i sängen och ligga och se på figurerna som dansade.
 
 
Annars har vi inte gjort så mycket speciellt hittills denna vecka. I måndags var vi bara här hemma. På tisdagen blev det ett besök till gymmet för mig. Bilen startade dock inte så fick låna Johnnys mammas bil. Igår då Johnny skulle ta min bil till jobbet startade den nog, men då var handbromsen frusen. Får se nu hur länge det tar innan vi får upptinat den. Suck.
 
Igår hade vi också besök av Johanna. Tack för presenten! Sedan var det dags för babysim igen. Johnny hamnade att sluta jobbet tidigare och komma hem efter oss då min bil inte gick att köra med. Brukar vara så behändigt då han tar min bil till jobbet på onsdagar och så kommer vi till Smedsby och babysimmet med hans bil. Är nog lite störande då jag inte kan ta med Wilma i min bil. Simningen gick riktigt bra den här gången. Bara lite gråt i början. Av och påklädningen är fortsättningsvis värst. Den här gången "simmade" hon på mage och till och med genom en tunnel. Ett leende fick vi också se då vi busade med muminfigurerna i vattnet. Vi stannade till slutet denna gång, förut har vi alltid gått upp ur bassängen då de sjungit avslutningssångerna. Är ju så mycket ljud då de sjunger så Wilma har inte tyckt om det. Nu var hon tyst och såg på. Vi har ännu inte vågat oss med i ringen och sjunga och plaska, men det kommer väl den dagen. Vi tar det sakta, onödigt att skynda. Det tar sin tid att vänja sig.
 
Idag har vi ännu bara hunnit med morgonsysslorna och en promenad i det kyliga vädret. Termometern visade -7 grader då vi gick ut, nu är det -5. Ännu var det inte så halt efter vägen. Fasar för oplogade vägar, snökaos och halka. Brukar ju inte vilja gå ut och gå vintertid då jag är rädd för att halka, men är nog illa tvungen denna vinter. Är nog dags att söka fram bråddarna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0