I odlingslådorna, grönska och helg igen

Även igår och idag har vi fått njuta av sommarvärme. Igår blev det som sagt en hel dag utomhus. Johnny sådde i odlingslådorna, jag hjälpte till att skriva namn på skyltarna. Jag försökte börja rensa lite i jordgubbslandet, men det gick sådär. Kan inte stå med huvudet neråt och obekvämt att stå på alla fyra, en rad fick jag åtminstone rensad. De flesta jordgubbsplantorna har klarat sig i år, till skillnad från ifjol, men någon enstaka ser nog helt brun ut. 
 
 
Nu grönskar det på allvar i träd och buskar, nu skulle man vilja stoppa tiden.
 
 
Molly och Whiskas njuter också.
 
 
I natt blev det en natt med lite sömn. Vet inte om det var gårdagens utevistelse som gjorde att jag hade sån hemsk huvudvärk och sjukt i nacken hela kvällen och natten. Idag känner jag inte av någon huvudvärk (ännu), bara nackont. Så misstänker att jag kommer att somna på soffan ikväll, ja förutsatt att vi inte tar ut datorn och bänkar oss i paviljongen och ser på film där. Nu är grillspetten på grillen och salladen färdig, ska bli gott med lite mat!
 
Önskar er alla en trevlig och solig helg!

Kommentarer
Postat av: Nathalie Isaksson

Åh, detta är bästa tiden på året när man kan odla en massa i trädgården. Växthuset är fullt av grönt som inom kort, om en vecka eller så ska flytta ut därute :D

2018-05-11 @ 19:56:46
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0