Vardagen just nu

Så var det fredag igen. Ibland vet jag inte riktigt vad det är för veckodag, dagarna bara rusar iväg. Tyvärr blir Johnnys semester bara kortare och kortare. Ännu nästa vecka är han ledig, sen får vi klara oss själva jag och Wilma. Hur nu det ska gå. Jag får väl bosätta mig i soffan, hehe. Måste kanske flytta kylskåpet lite närmare bara. Nå nej, säkert ska det väl gå på något sätt. Jag tänker nog inte bara sitta hemma, ingen mår bra av det. Hoppas bara värmen ger med sig. Kan inte ta med henne i min bil utan AC i den här hettan. I annat fall får Johnny snällt ta min bil till jobbet, hehe. 
 
Igår fick Wilma vara med till butiken första gången, det gick över förväntan! Ett besök vid amningspolikliniken blev det också igår morse. Inte roligt att stiga tidigt upp och ha en tid att passa, så vi blev några minuter försenade, men vi fick uträttat mycket på samma besök. Fick svar och hjälp med en del amningsrelaterade saker och så kollade en läkare samtidigt på henne då hon är så olycklig varje gång hon ska kakka. Skönt att ha kollat upp lite saker, så nu kan vi vara lite lugnare. Hon har dock luft i magen, så är det kolik eller inte hon har, vet inte riktigt. Men ropa kan hon och våra öron faller snart av. Dagarna är bättre, men kvällarna jobbiga då hon är otröstlig. Har nu köpt många olika slags droppar som ska hjälpa mot bl.a. gaser i magen, så får hoppas det hjälper.
 
Det är tur att Wilma tycker om att åka bil. I helgen ordnas det ju loppisrace på olika håll i närheten, så tror nog nästan hon får följa med på sin första loppisrunda. Ja åtminstone i bilen i alla fall. Kan säkert inte åka runt till precis varenda ställe, men bara jag får stillat min loppisabstinens lite så är jag nöjd. Det är tur att Johnny har AC i bilen åtminstone. 
 
Så mycket andra planer har vi inte inför helgen. Vi tar dagarna som de kommer.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malena

Håll ut. Vid tre månader brukar det vända.

Svar: Vi får hoppas det ☺
Caroline

2018-07-21 @ 10:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0