Vita istället för röda

Nu har jag bestämt att julgardinerna ska ner. Ja åtminstone denna vecka ska de ner. Började redan i söndags med att stryka två gardiner, sedan hann jag inte med fler. Sedan fick Johnny hänga upp dem. Så nu har vi bytt gardiner i köket, resten återstår. Så länge strykbrädet och strykjärnet står framme så ska jag väl få det gjort. Onödigt att lägga undan dem emellan, då blir det inte gjort. Gardinerna som ska strykas ligger i en hög på köksbordet, orkar nog inte se på högen så värst länge. Bara det fanns fler timmar på dygnet skulle det bli gjort direkt. Egentligen är det ju ingen brådska, men jag vill ju få det gjort. Sedan får de vita gardinerna hänga uppe länge, troligen till nästa jul.
 
 
Några vita gardiner är uppe medan de röda hänger kvar i de andra fönstren. Denna gång fick det bli de vita med spets. Hade att välja mellan vita med lite blommor, hel vita eller dessa. Av dem alla är nog dessa mina favoriter, dessutom är de här de första gardinerna som jag köpte till huset. 
 
 
Nu ska jag slänga i mig en snabb salladslunch. Sedan åka via loppis med lite mera saker. Sedan blir det kvällsjobb.
 
Hoppas ni får en bra tisdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0