En tur till simhallen och regnväder

Igår blev det åter igen en lång dag innan jag var hemma igen. Åkte hemifrån på morgonen och kom hem tolv timmar senare. Efter att ha varit borta fyra kvällar i rad ska det vara skönt att vara hemma ikväll. Imorgon har jag kvällsjobb igen. Nåja, det var ju visserligen självvalt att vara borta igår kväll. Efter jobbet blev det nämligen en tur till simhallen med Johnny. Det blev 1 km i bassängen. Säkert ett år sedan sist. Inte undra på att det känns i nacken idag. Kändes ändå skönt att vara och simma, men ännu skönare skulle det ha varit om det inte hade varit så många andra i vägen, hehe. Efter flera arbetsdagar var mitt tålamod inte det längsta. Skulle nog inte ha nerver till att fara och simma flera gånger i veckan. 
 
Idag har jag som sagt en ledig dag. Hade tänkt vara hemma hela dagen men måste nog fara via loppis och kolla läget. Senast låg det en massa kläder på golvet som jag måste plocka upp. Förra veckan gick försäljningen bra, men denna vecka har det gått trögt, som väntat. Skönt dock att bli av med en massa "skräp". Som tur så plogade Johnny gården med traktorn imorse före han for till jobbet, skulle inte ha sluppit ut med bilen annars. Under natten hade det rasat ner snö från uthustaket och jag skulle nog inte ha fått bort den högen med snö för hand. Kylan är som bortblåst, nu regnar det istället. Bäst att ta det försiktigt då jag går över gården, såg halt ut. 
 
 
Kissona blev förbjudna att gå ut före all snö rasat ner från uthuset, ännu finns en del kvar så de får roa sig här inne så länge. Knappast roligt att gå ut i regnet heller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0