En promenad i halkan

Vi kom oss fram och tillbaka till Marthagården igår. Men just och just. Det var nog halt. Skulle inte ha klarat mig utan bråddarna under skorna. Den första biten gick jag sakta, sedan vågare jag gå lite snabbare. Minns ju bara ifjol då jag föll flera gånger på gården då det var halt. Finns inget värre än att gå och spänna sig och vara rädd för att falla då det är halt. Bråddarna var dock lite för stora, men det gick. Borde köpa mindre storlek. Nu längtar jag efter vår och bar asfalt. Hellre vattenpölar än ishalka.
 
 
Idag blev det en tur via loppis. Ska nog tömma bordet ikväll. men ville reda upp det lite ifall jag skulle få mera sålt nu sista dagen. Hade inte varit dit sedan i torsdags så sakerna var nog lite "huller om buller". Blev en sväng via Comboliina också samt Prisma. Nu ska jag vara hemma några timmar innan jag får köra samma runda igen. Tömma loppisbordet och sedan fara på vattenjumppa. Skönt att inte ha haft natt inatt, har haft sö-må natt de senaste tre veckorna. Men imorgon har jag natt istället. Ska inte köra runt omkring imorgon, måste nog få gjort något här hemma. 
 

Kommentarer
Postat av: Lars Gustafsson

Bra att du slår ett slagsmål för broddar när det är halkigt. Det är så jäkla onödigt med nåt brutet på kroppen. Pina och smärta. Jag använder broddar när det är halkigt samt reflexväst

2018-01-29 @ 14:46:02
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0