Drömresemål

Ni som känner mig vet väl vid det här laget att jag skulle kunna vara på resande fot mest hela tiden, men ändå tycker jag att det är skönt att bara vara hemma också. Ibland räcker det med några dagar på Lillö för att stilla mitt resebegär. Har ju snart semester, men det enda vi har kommit på är att vi ska fara till Seinäjoki, längre än så vet jag inte om vi far. Möjligtvis till Tuuri. Sedan senaste sommar har vi ju besökt de närmsta större städerna som Uleåborg, Tammerfors, Björneborg och Åbo. Ja Umeå och Stockholm också för den delen. Helsingfors är en stad som jag inte är så speciellt förtjust i, så känner inget behov av att åka dit. Att flyga känns inte aktuellt så då får det väl bli Seinäjoki. 
 
Om man får drömma lite så vill jag ju nog åka lite längre bort. Någon gång då tid och pengar finns. När det blir vet jag inte, men det finns många ställen jag skulle vilja besöka under min livstid. 
 
Om man tänker vilka länder jag vill besöka så är det nog USA och Australien som står högt på listan, men också europeiska länder. Jag vill ju helst slippa flyga, alltså ta bilen så långt det går. Dock vet jag ju att det är lite svårt att ta bilen till USA och Australien. En roadtrip i Europa på några veckor skulle inte vara helt fel. Det är ju bara det där med tiden. Att ta sig ner härifrån med bil t.ex. till Tyskland tar ju några dagar. I Europa är det främst södra Tyskland, Frankrike, England, Nederländerna, Belgien, Spanien och Italien som lockar. Ja förstås Grekland också, men dit tar man nog inte bilen. Egypten har jag alltid sagt att jag vill besöka, då främst pyramiderna.
 
För snart ett år sedan var vi ju på vår första södernresa till Kanarieöarna. Vi fick många gånger höra att då vi en gång har varit i södern så måste vi fara pånytt nästa år. Det stämmer dock inte in på oss. Visst var det en upplevelse som jag sent glömmer, men jag saknade sevärdheterna (fastän vi såg en hel del annat än stranden). Jag visste ju att jag inte är en människa som vill ligga på en strand eller bara se ett och samma hotell i en vecka. Far jag på en resa vill jag ju hinna se allt och mer därtill som finns i omgivningen. Jag vill se storstäder, gamla hus och byggnader. Jag vill gå i stora köpcentrum och fynda billiga kläder. Marknader där folk i princip "hoppar på en" och vill sälja saker är inget för mig. Visst kan jag se lite natur också, men att åka på en vandringsresa är inget för mig. Vill ha lite av allt.
 
 
Varje år har jag mina planer. I år vet jag att det inte kommer att bli någon lång bilresa, men det kommer ju nya år.  Det är ju tur att man kan planera. Man behöver ju inte förverkliga planerna direkt. Ifjol gjorde jag upp planer på att vi skulle åka till bl.a. Oslo på sommarresa, men så blev det inte och så blir det inte i år heller. Det får bli ett annat år. 
 
Sist och slutligen är jag ganska nöjd med tillvaron bara jag får fara på loppis till en annan stad. Ja det räcker faktiskt med Seinäjoki. Så ser framemot min veckolånga semester fastän vi inte åker till världens ände. 
 

Kommentarer
Postat av: Malena

Lyckan ligger i de små sakerna.😃

Svar: Precis! :)
Caroline

2018-01-27 @ 17:13:12
Postat av: inger jäderberg

Carolin , ser att du också skulle vilja till Australien, det är ett drömmål för mig, tycker om att resa, för mej är det bra om jag kan åka till Vestervik.Som ung drömde jag om att jobba som radiotelegrafist, men så blev det inte. Ha det bra.

Svar: Jo det skulle vara roligt att resa till Australien, men det är ju så långt borta. Kanske någon gång. Ha det bra du också!
Caroline

2018-01-28 @ 10:02:56
Postat av: Lmn

Och varför blir det ingen resa i år då!? 😜

Svar: He vet du 😜.
Caroline

2018-01-28 @ 23:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0