Två mindre bra dagar och en parad

Efter två mindre bra dagar har det varit en riktigt bra dag idag. Det började ju med att vi hamnade att fara med Whiskas till veterinären. Natten till fredag blev det dock en tur till akuten för mig. Allt var som tur bra med babyn i magen och efter ett mindre ingrepp fick jag åka hem igen. Dock med lite sjukledigt. Var inget trevligt besök till sjukhuset, skakade hela vägen dit och trodde något hemskt var påväg att hända. Vet inte när jag senast varit på nervös. Sist och slutligen var det inget allvarligt, men det var ändå bra att vi åkte in till akuten.
 
Sedan blev det en natt med lite sömn. Låg och funderade över hur Whiskas mådde, inte hur jag själv mådde. På fredag blev det en dag hemma tillsammans med den andra sjuklingen. Då visade det sig att Whiskas spydde upp blodigt slem vem vet hur många gånger under dagen. Hamnade att ringa veterinären igen. Vi skulle sluta ge den ena medicinen åt Whiskas. Usch, tycker inte om då katterna är sjuka. Kan inte tänka på annat. Gjorde knappt något annat än oroade mig för Whiskas hela gårdagen. 
 
Gårdagens ljusglimt var då mamma och pappa kom hit på besök. Mamma hade virkat en fin babyfilt och köpt några fina klädesplagg. Tack!
 
Idag ser Whiskas ut att må bättre. Inget blodigt slem har vi sett idag. Dock har hon inte ätit eller druckit så mycket, men förhoppningsvis tar det sig nu då hon börjar må bättre. Vem vill äta då man mår dåligt. Dessutom är det ju lite knepigt att äta med en tratt runt huvudet. Med mig är det också bra, skönt att det inte är jag som måste ha en tratt runt huvudet, hehe.
 
Idag vaknade vi till en kall morgon, nästan minus 25 där ute. Väl kallt om man frågar mig. Vi klädde på oss varmt och åkte in till stan för att se lite av jägarparaden som ordnades dagen till ära. I Vasa firade man 100 år sedan jägarnas hemkomst. Skönt att slippa tänka på annat än sjukdomar. Först tog vi oss en titt på Kaserntorget där en del militärfordon och annat var utställt. Sedan begav vi oss vidare till Vasklotbron där vi såg då över 1000 soldater marscherade förbi.
 
\n
\n
 
Till sist såg vi då ett Hornetplan och en militärhelikopter hade uppvisning. Lite irriterande då jag har en massa skräp på kameralinsen, men så kan det vara.


Lite senare på eftermiddagen var vi bjudna på 40-års firande till Höstves. 
 

Nu blir det en lugn kväll framför brasan och tv:n. Whiskas är glad över att ha sluppit tratten för en stund och ligger nu och vilar i soffan bredvid oss. Imorgon blir det en lat och ledig söndag. 
 

Kommentarer
Postat av: Tea

Nämen hemska saker!! Förstår att du måste ha varit jätte rädd! Usch då, tur att allt är bra med er! Försök nu ta de lugnt ❤️

Svar: Jo det var ingen trevlig upplevelse! Tack, ska försöka ❤️.
Caroline

2018-02-25 @ 21:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0