Några krämpor men ändå mår jag ganska bra

Ännu en lördag är förbi och det är redan söndag. I fredags började jag känna av lite foglossning, tror i alla fall att det är det, känner av det lite till och från mest i ljumskarna och baken. Bara lite i ryggen. Än så länge är det inte så farligt, så ska inte klaga. Kände av det första gången redan för flera veckor sedan  Vet hur det känns att inte kunna röra på sig alls p.g.a. ryggvärk så hoppas jag slipper det. Vet ju att jag har förslitningar i nedre delen av ryggen så får se hur mycket de ställer till med längre fram. Ska tydligen inte gå så mycket extra om jag dessutom har sprungit av och an på jobbet. Det är främst efter en promenad som det börjat värka i ljumskarna, och då behöver det inte ens vara efter en lång promenad. På fredagen hade jag gått mycket på jobbet. Risken för problem med foglossning/bäckensmärta ökar tydligen om man ofta lyfter tungt samt om man tidigare haft ont i ryggen. Låter inte så bra det där då jag får svara ja på båda punkterna, lyfter ofta tungt på jobbet och problem med ryggen har jag ju redan från förut.
 
Hittills har jag ändå fått må ganska bra. I början av graviditeten mådde jag inte alls så illa som många talat om att man kan göra. Kastade inte upp en enda gång. Tur det.  Det är ju inte så vidare trevligt att ligga på wc golvet. Trött är jag väl mest hela tiden, men var nog mera trött i början. Beror förstås på vad man gjort under dagen. Ofta somnar jag i soffan på kvällen. Halsbränna känner jag av vissa dagar, men ännu är den inte så besvärlig. Huvudvärk och nackont är det som plågat mig mest, men då är jag ändå van att ha huvudvärk. Dock får jag ju inte ta Burana, och Panadol hjälper inte så mycket. Egentligen vill jag inte ta någon tablett alls, utan lider så länge jag kan tills jag till sist måste ta en Panadol. En del andra småkrämpor som urinvägsinfektion och graviditetsdiabetes har jag också fått ta itu med. 
 
Men nog om krämpor nu. Igår kväll hade vi besök av Johnnys föräldrar. Vi bjöd på lite onyttigheter som någon slags glass/maräng tårta som skulle röras om till en enda röra. Gott var det! Sedan blev det en titt på vagnen också. Ja vi köpte ju nämligen en vagn i Seinäjoki. Det var det dyra inköpet jag talade om. Ännu har vi inte fått hem alla delar, saknar liggdelen ännu. Den var för tillfället slut i butiken men skickas hem då de får den. Så bilder på vagnen kommer sen då vi fått alla delar. 
 
 
Nu ska jag njuta av den nästan lediga söndagen. Ikväll blir det nattjobb. Imorgon kväll är det dags för vattenjumppa igen. Var nog ett bra beslut att anmäla mig till kursen Vattengymnastik för gravida.  Imorgon är det den femte och sista gången på den första kursen, men jag har redan anmält mig till kurs 2 och 3 så vattenjumppan fortsätter jag med till maj månad. Gymkortet har jag på paus så känns bra att få lite motion i alla fall. Skonsammare att träna i vatten än på gymmet just nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0