Muminvantar

Förra veckan fick jag fina muminvantar som mamma stickat. Nu är bara frågan den om jag vågar använda dem, vill ju inte tappa bort dem. Ibland är jag nämligen expert på att tappa bort vantar, men det var länge sedan sist. Så nog ska jag använda dem, men kanske inte dagligen. Har ju en hel låda full med andra hemstickade vantar också. Dock har jag inte stickat ett enda par själv, kanske kommer den dagen, kanske inte. I januari ifjol började jag ju sticka ett par sockor. Jag har fortfarande bara stickat en socka, inte ens börjat på den andra och minns inte alls hur jag gjorde heller. Det är nog lugnast för allas nerver om jag inte stickar alls, hehe. Som tur är mamma duktig på att sticka. Men man ska aldrig säga aldrig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske du får knäppa fast vantarna så som man gjorde med barnens förr😀

Svar: Ja, kunde kanske vara bra :).
Caroline

2018-02-07 @ 21:28:53
Postat av: Anna-Lena Svedberg

Hejsan.
Har din mamma kvar mönstret och säljer hon det och vilket garn har hon använt sig av?
//Anna-lena Svedberg

2022-02-04 @ 13:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0