Helgen före jul

Helgen börjar snart vara förbi. Sista helgen innan jul. December har gått snabbt. De senaste dagarna har de sista julklapparna inhandlats. Ja några små saker fattas ännu, men inga stora saker. Har också fått inpaketerat flera saker, vilket känns skönt. 
 
 
Igår blev det en sväng till stan. Lunch åt vi sedan på Foodz i Stenhaga. Wilma var en stor och duktig flicka och satt i egen stol. Där satt hon och såg sig omkring och var nöjd. Som tur var "kråkan" också med så hon fick nöja sig med att tugga på den. Då vi ätit färdigt fick hon dock en liten slurk mat hon också.
 
 
En gran köpte vi också igår. Riktigt tät och.fin. Perfekt! Före granen kom på plats igår kväll satt jag och Wilma och skrattade i soffan. Sedan blev hon tydligen trött mitt i allt för hon började gråta. Någon kvällsmat fick hon knappt ner, bara någon sked gröt och 10 ml ersättning. Visserligen kan det också vara tänderna som bråkar. Hon har två små tänder på väg upp nere i mitten. Sedan sov hon dock hela natten fram till sju i morse, så helt vrålhungrig har hon tydligen inte varit i natt. 
 
 
Ännu är granen inte klädd. Får ta tag i det projektet någon dag eller kväll. Idag tog vi det lugnt här hemma mest hela dagen. Lät Wilma sova sin dags tupplur ordentligt idag. Inte som igår då hon fick sova lite i bilen. Blir ingen ordentlig vila då. Idag fick jag faktiskt väcka henne då tre timmar gått. Tydligen var det skönt att sova ute. Lite senare åkte vi till Västervik på kaffe. Blev en sväng via butiken på hemvägen också. Köpte ett par svarta jeans åt mig så jag nu åtminstone har två par, de jag hade från förut börjar bli väl blekta då jag tvättar dem hela tiden. Sökte också efter någon passlig jultröja/tunika/klänning, men hittade ingen. Får väl gräva i skåpet och se om jag mot förmodan skulle hitta något att klä på mig i jul, har ju åtminstone ett par jeans, men blir nog kallt med bara jeansen, hehe. 
 
 
Vad händer den kommande veckan då? Julförberedelser såklart. Klä granen, paketera in fler julklappar, köpa julmat. Säkert blir det något besök till gymmet också och så ska de sista julkorten delas ut. Julmusiken kommer säkert att eka här i huset, det har den redan gjort i flera veckor. Nu får vi säga God Natt för idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0