Annorlunda väckning, loppis, Lillö och en hel del annat

Det blev lite annorlunda väckning än vanligt idag morse. Vi var nog vakna vid halv sju tiden, efter en stund hördes konstiga ljud utifrån, precis som om nån stod och sågade på gården så jag tittade ut. På vägen utanför såg jag flera brandbilar som stod med blåljusen på. Antog att det hänt någonting hos grannarna, så sprang till terrassdörren samtidigt som jag ropade åt Johnny att det nog brinner hos grannarna. Då jag tittade ut genom fönstret i dörren såg jag hur det vällde ut rök ur grannarnas uthus. Som tur var ju brandkåren redan där så det fanns inte så mycket vi kunde göra åt saken än att se på då brandkåren gjorde sitt. Efter någon timme slutade det ryka och man kunde se förödelsen. Det var verkligen tur att en förbipasserande "byssbo" hade sett att det brann och kunnat väcka familjen. Vem vet vad som annars hade hänt. Tur att alla klarade sig med livet i behåll och att bostadshuset inte antändes.
 
 
Lite senare susade vi iväg på loppis till Uf lokalen i Replot. Hittade inte så mycket där, men en flaska hemlagad mjöd köpte vi av några barn som stod och sålde utanför Sale. 
 
 
Sedan blev det en sväng via Lillö för att kolla isläget. Isen var nog kvar och det blåste lite kyligt, men solen värmde skönt.
 
 
Medan vi var på Lillö ringde mamma och bjöd oss med på mat till Tesses Café. Så då var det bara att åka vidare dit. Den här gången tog jag Fish and Chips, det var jättegott, kan nog ta det igen. Det kanske ser lite ut på bilden, men jag orkade knappt äta upp allt.
 
 
Lite senare på eftermiddagen spraymålade Johnny spjälsängen ett varv och jag drog några varv med räfsan. Två skottkärror med löv blev det, sen orkade jag inte mera. Blir så fort andfådd. Är ju inget måste att räfsa hela gården. Tar lite här och där då jag känner för det. Vet ju att jag brukar få sjukt i ryggen då jag räfsar, så är nog bäst att inte räfsa så många minuter per dag. Än så länge så har jag inte haft så sjukt i ryggen (ska inte säga för mycket, får väl sjukt snart). Men skönt att röra på sig lite i alla fall. Då jag var på jobbet kände jag av att jag blev sjukare och sjukare i ryggen desto fler dagar jag jobbade i rad, men nu då jag varit hemma har jag knappt varit sjuk i ryggen. Men jag har ju förslitningar i ryggen från förut, så misstänker nog att jag inte kommer att vara skonad särskilt länge till, men man får ju alltid hoppas på det bästa. 
 
 
Direkt spjälsängen blev vit blev det som en helt annan säng, blir så bra! Sedan kom Johnny på att han skulle ta ner asken som dött bort bredvid lekstugan, så nu är det bekymret ut världen också.
 
 
Nu blir det kaffe på Målarbackan. Sedan ska det bli skönt att slänga upp fötterna i soffan efter en händelserik dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0