Vintermuggen 2017

Ni har väl inte missat att den nya muminvintermuggen kommit ut i butik? Jag såg den här om dagen, men köpte dock ingen ännu. Brukar alltid vänta ett tag, se om jag får någon eller måste köpa den själv, hehe. Lite snål är jag ju. 
 
Muggen är den 84 i ordningen av alla muminmuggar och illustrationerna på muggen kommer från Tove Janssons bok Trollvinter.
 
Bild från moomin.com
 
Skålen ser i princip likadan ut som muggen. Den tänker jag inte köpa, men får jag en så tar jag såklart emot.
 
Vad tycker du om muggen? Fin eller ful? Jag tycker den rosa solnedgången gör muggen riktigt fin. Inte bara vit och tråkig. Hoppas dock att de förnyar sig lite till nästa år och skippar allt det vita, fastän det heter vintermugg. Varför inte satsa på nyanser av mörkblått, rött och grönt isället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0