Torsdagens funderingar

Veckans enda lediga dag börjar gå mot sitt slut. Vad har jag gjort idag då? Ja inte så mycket. Fick dock renbäddat, städat lite i badrummet och tvättat en del. Ikväll blev det en sväng via apoteket och några andra butiker. Har tydligen fått urinvägsinfektion så måste hämta ut antibiotika, suck. Men bra att få medicin för det så det reder upp sig. 
 
 
Ikväll då jag skulle fota lite mera julpynt så började kamerona bråka, igen. Jag blir inte klok! Tappar nerverna med mindre. Den "gamla" har tydligen fått samma fel som det mindre objektivet, nu är också det större objektivet svart till och från, alltså sönder. Suck! Den nya kameran har också något konstigt fel. En lampa blinkar rött ibland och batteriet är inte slut. Idag då jag trodde jag tagit ett par foton så fanns de inte alls på minneskortet, så störande. Dessutom tycker jag inte alls om den nya kameran, den gamla var helt enkelt bättre på många sätt. Funderar starkt om jag ska ta och köpa en ny, av den gamla modellen alltså. Frågan är bara var jag hittar en till ett relativt bra pris. Här i stan finns de inte. Modellen har utgått så de finns inte att få tag på överallt. Måste fundera ett tag och se vad jag gör. Måste isåfall köpa en via nätet. 
 
 
Imorgon samt på lördag är det kvällsjobb som gäller. På söndag har jag morgontur, så missar Stundars julmarknad i år. Känns lite surt, men jag får ju åka till Stockholm på Skansens julmarknad snart så det tröstar ganska mycket. 
 
Nu är det dags för bastu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Had int du "just" köpt ny kamera🤔Typ förra åre eller ngt ditåt!?🙈😅
Isåfall så e du antingen "värre" än barnen att "söndra" saker å ting eller sen så "dagens teknik som int håller"-förr i tiden va d bättre...😜

Svar: Jå köpt nog ganska just en ny, men tycker inte om den. Motsvarade inte mina förväntningar. Kan ju bara ta "vanliga" foton, inte zooma så nära som med den gamla. Jag e nog bra på att söndra saker, men den nya är inte sönder, bara den gamla. Några år håller en kamera för mig, sen är det nog dags för en ny.
Caroline

2017-12-04 @ 00:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0