Julpyntat var det här

Varje år säger jag att jag inte ska dra fram så mycket julpynt, men ändå åker det mesta fram. Ja inte allt, finns nog minst lika mycket kvar i skrubben, men man har ju saker att välja bland i alla fall. Igår funderade jag en hel del fram och tillbaka hur årets adventljusstake ska se ut. Testade flera varianter, men först på fjärde försöket blev jag nöjd. Hur den blev får ni dock se lite närmare första advent. 
 
Några nya pynt har jag inte köpt i år, eller jo, en julduk och några julgransprydnader, men de räknas knappt. Ja och så julblommor förstås, men än så länge bara tre hyacinter. Kan hända jag ännu köper någon blomma. 
 
 
Vet inte ännu om det är färdigt julpyntat, knappast, men just nu ser det ut så här i alla fall.
 
 
Ugglan måste ju också julpyntas lite, hehe. Johnny hade också knåpat ihop en fin sak, men den får ni se en annan dag.
 
Idag går tvättmaskinen varm, annars händer det inte så mycket. Det regnar utomhus, lite trist väder. Kunde ju ha snöat istället tycker jag. Idag blir det nattjobb, så ska nog bara vara hemma tills det. Imorgon bitti ska jag bl.a. fara och ta influensa vaccin, nästan lite nervös inför det, men det ska väl nog gå bra får jag hoppas.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0