Julöppning

Ikväll var vi in till stan på julöppning. Åkte lite tidigare så vi skulle hinna kolla i några butiker före fyrverkeriet. Egentligen så var det ju mest fyrverkeriet som lockade, som vanligt. Gick ett varv över torget men där fanns inte många försäljare. Då vi skulle gå till Clas Ohlson så höll de tydligen på att stänga, redan klockan 16. Vi blev helt chockade. Alltså hur kunde de stänga då redan? Fyrverkeriet skulle ju äga rum först klockan 18, så tror nog de gick miste om en hel del kunder då de stängde så tidigt.  Kändes som om hela julöppningen var förstörd. Det var ju just från den butiken jag hade tänkt köpa en hel del, passa på då jag en gång var i centrum, men icke. Dessutom var det lite problem med parkeringen också då vi inte visste hur länge grottan skulle vara öppen, så vi bytte parkeringsplats för säkerhets skull. Gick och tröståt till Hesburger, bara för att bli på lite bättre humör. Ja jag var ju nog vrålhungrig fastän det inte var så värst många timmar sedan vi ätit, men mat skulle jag ha.
 
 
Mätta i magen blev vi lite gladare och gick runt i en del klädbutiker. Sedan var det dags för höjdpunkten, fyrverkeriet. Kan inte få nog av fyrverkerier, fastän det i princip är slöseri med pengar. Är det vackert så är det. Ingen julöppning utan fyrverkerier (detsamma gäller villaavslutning och nyår också). Ett riktigt fint fyrverkeri var det.
 
 
Nu fortsätter julpyntandet här hemma. Resultatet får ni se imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0