Julgardiner och stjärnor uppe

Idag tog vi tag i saken och bytte gardiner i hela huset. Ja inte i alla fönster, men i de fönster där jag ville ha julgardiner. Ifjol satte jag upp vita gardiner, de hängde fortfarande kvar. I år fick de riktiga julgardinerna komma upp. Ett minus är förstås att de inte kan hänga kvar till nästa jul, men får hoppas jag får hjälp med att byta gardiner nästa gång också. Det gick ju så snabbt då vi hjälptes åt. Byter jag gardiner själv går det i snigelfart bara för att jag inte tycker om att varken stryka eller lägga upp gardiner. Egentligen är det inget måste att byta gardiner till jul, men det hör ju till, i alla fall hemma hos oss. 
 
 
Även ljusstakarna kom upp i fönstren på övrevåningen. Känns så skönt att ha det värsta gjort. Nu fattas bara själva småplocket och pyntet, men det kommer allt eftersom. Det är ju själva pyntandet jag tycker om, får se vilka julblommor jag köper hem i år. Det är ju inte jul riktigt ännu, men veckorna går ju så snabbt. Någon utebelysning är inte ännu uppe, men kanske vi tar tag i den saken nästa helg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0