Förkylningen tog över

Jag trodde jag skulle klara mig med en lindrig variant av förkylningen som tycks drabba alla, men icke. Var helt slut då måndagens arbetspass var över. Natten till igår sov jag knappt utan låg bara och snörvlade och hostade. Gårdagen spenderades på soffan med Paradise hotel Danmark som sällskap. Mamma och pappa var snälla och kom hit med honung och lite annat gott så jag skulle överleva dagen, en "krya på dig" blomma fick jag också. Idag känns det nog lite bättre, så förhoppningsvis kan jag åka på jobb imorgon. Känner lite mera energi än de två senaste dagarna så håller tummarna för att den här förkylningen snart är ett minne blott.
 
 
Solen den skiner så fint där ute och Whiskas gick just ut och och sola på trappan. Molly vilar middag i sängen. I natt sov Molly på min kudde. Vaknade av att hon kurrade i mitt öra, men hon blev sen förskräckt då jag mitt i allt började hosta, så jag fick sova ostört resten av natten. Steg inte upp före tio tiden då mamma ringde, var så varmt och skönt att ligga i sängen så somnade bara om hela tiden fastän jag först hade tänkt stga upp då Johnny for på jobb. Idag ska jag nog fortsättningsvis ta det lugnt och vila, men kanske jag kommer mig ut till postlådan och får lite frisk luft åtminstone.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0