Besök på Hvc och en näskanna

Igår morse blev det ett besök på Hvc. Ville kolla upp bihålorna då de inte blivit bättre. Fick nästan genast gå in till en sjukskötare och kolla bihålorna med ultraljud. De var inte inflammerade, men mycket svullna, inte undra på att det känns. Verkligen inte roligt då det känns som om man har något som pulserar och tynger runt ögonen. Tycker att jag har snytit mig hela tiden nu i snart två veckors tid och det tar aldrig slut. Den hemska huvudvärken beror säkert också på förkylningen och de svullna bihålorna. Blev rekommenderad att köpa en "näskanna" att skölja näsan med. Skulle tydligen vara bra och effektivt om man t.ex. har problem med bihålorna. Den ser kanske lite rolig ut, men den fungerar verkligen. Nu har jag testat att skölja näsan tre gånger, det var mycket lättare än jag trodde och inte alls obehagligt. Bara att blanda handvarmt vatten med lite havssalt och sedan skölja. Tycker faktiskt att det har hjälpt! 
 
 
Idag känns det (just nu) mycket bättre än på flera dagar. Känner bara lite värk i bihålorna och knappt någon huvudvärk. Kanske nässköljningen har hjälpt? Får verkligen hoppas det, orkar inte sitta och nöta upp soffan mera. Nu vill jag bli av med den här fökylningen för gott! Det känns som om jag suttit/legat i soffan i flera veckor och inte gjort något annat. Men det stämmer inte riktigt, men nästan. Vill komma mig ut och få lite frisk luft. Just nu lockar det dock inte att gå ut, ser att det regnar. 
 
Ska inte göra några stordåd idag, ska kurera mig så jag orkar med det roliga som är planerat inför helgen. 
 
Önskar er alla ett bra veckoslut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0