Morsdag

Igår åkte vi med Johnnys föräldrar på mat till Närpes. Först blev det dock ett besök vid begravningsplan i Tjöck för att plantera blommor vid Johnnys fammo och faffas grav. 
 
 
Sedan begav vi oss vidare mot Närpes igen. Då klockan blev 12 var det dags för morsdagslunch vid Bistro Café & Catering. Först var vi nog lite skeptiska då vi körde in på gården. Stället såg ut som en gammal nedsliten lunchrestaurang. Dessutom låg den ju på industriområdet vilket inte gjorde saken bättre. Döm om vår förvåning då vi klev innanför dörren och möttes av ett dignande buffé bord med alla möjliga och omöjliga sallader m.m. Ibland kan första intrycket vara helt fel. Maten var ju i klass med Lind´s Kök, en av mina favorit restauranger. Buffé bordet bestod dock inte bara utav sallader, olika former av fisk och kött fanns det också, både varmt och kallt. Synd att jag inte fick någon bild av buffé bordet, endast tårtan som vi åt till efterrätt hamnade på bild. Det var nog inte sista gången vi besökte stället, helt klart värt ett besök om du inte redan varit dit. 
 
 
Förstår inte hur jag kunde vara så trött igår. Direkt vi kom hem gick vi båda och sova en timme eller två, vi var helt slut. Visserligen hade vi väl inte fått mera än 6 timmar sömn natten innan. Kände mig lagom pigg att åka på nattjobb på kvällen, men jag piggnade till. Idag är jag lika trött, om inte tröttare än i igår. Fastän jag var trött efter nattjobbet måste jag åka till gymmet en sväng. Nu blir det nog soffan någon timme framöver. Ikväll är vi bjudna på morsdagsfirande till mamma och pappa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0