Malax loppisrace 28.5.2017

Idag var vi på en rolig loppisrunda till Malax. Johnnys föräldrar var också med. Det var inte så varmt väder, men det regnade åtminstone inte. Det var sammanlagt 35 gårdar med i racet, men vi besökte inte alla, hade valt ut de som lät mest lockande. Vi fyndade alla fyra något, dock inga stora saker. 
 
Nu då jag skulle ladda över fotona från kameran upptäckte jag att jag inte hade haft något kort i kameran, typiskt! Alla foton som jag tagit har alltså inte sparats på kameran. Dumt då jag inte såg det tidigare och dumt att det ens gick att ta foton då det inte fanns ett kort i. Nåja några foton tog jag med telefon, men de finaste sparades inte.
 
 
Några små saker köpte jag alltså, var inte på jakt efter något särskilt, är ju mest roligt att se sig omkring, se på alla fina gamla hus och vackra trädgårdar. 
 
En liten rostig mjölkhink för 1 euro, en liten fönsterlampa för 2 euro (ska byta sladden), och en kokbok för 3 euro. 
 
 
Köpte också två fendrar, för 1 euro styck, mest för att Johnny ville ha dem. De är dock för stora för vår båt tror jag, men vi får se. En hög med gratis kakelplattor fyndade jag också åt Johnny, kan vara bra att ha. Vi har mycket "kan vara bra att ha" saker, men bättre det än att vara utan sen då man behöver, hehe. Lite blommor köpte vi också.
 
 
Det blev en riktigt rolig loppisrunda som avslutades med mat på ABC. Nu ser det ut som om det regnar ute, jag som skulle gå ut och plantera blommorna och tomat o gurkplantorna. Får väl ta paraplyet med mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0