Kalas och frukost bredvid sängen

Igår blev det en hemmadag för mig. Passade på att städa då ingen orkat dammsuga förra veckan. Kändes bra att få det gjort. Var också ut och "påtade" i blombänken. Tog bort torkade blad osv. Blev så varmt så jag måste ta av mig jackan, kanske våren äntligen är här? 
 
På kvällen åkte vi till Böle på "kalas". Linda-Marie hade födelsedag förra veckan, så hon bjöd på kaffe och tårta. Evita kissen var ovanligt sällskaplig och ville också vara med. Blev en rolig kväll i gott sällskap!
 
 
Imorse då Johnny steg upp hittade han frukosten bredvid sängen. Frågan var dock, vems frukost. Bredvid sängen låg nämligen ett MÖSS! Visserligen dött, men ändå. Tur att ingen av oss steg på det. Skulle inte heller ha varit roligt att få det i sängen. Hörde nog att någon av katterna sprang under sängen och lekte med något i natt, men orkade inte se vad som var på gång. 
 
 
Jag säger bara USCH! Undrar var det kommit in. Möjligtvis på övrevåningen, tror inte det har kommit ut i köket då dörren till roskis var stängd. Duktiga kissor som tog fast det! De ville nog säkert bara visa hur duktiga de varit då de lämnat det bredvid sängen. 
 
Det blev dock inget möss till frukost, det fick bli det vanliga. Solen sken, så jag tog med mig allt och gick ut på balkongen och åt frukost. Dock blev det lite kallt då solen försvann bakom granen, så fick äta klart inomhus. 
 
 
Nu blir det gymmet och sedan kvällsjobb.
 

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Vilken läcker tårta, finns det recept på den eller vad den köpt :-)

Svar: Ja visst var den fin! Nej tyvärr har jag inget recept på den.
Caroline

2017-05-05 @ 09:31:17
URL: http://madelein.se/
Postat av: Rebecka%20Lindstr%F6m

Ute-frukostar kan ju vara det bästa som finns! Bara sitta med sitt kaffe i timmar ungefär :D Bättre lycka nästa gång att sitta ute genom hela fruosten! :)

2017-05-05 @ 10:22:29
URL: http://rebeckalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0