Mandelmassa eller sylt?

Igår var det fastlagstisdag, dagen då man får äta smaskiga fastlagsbullar (nog för att man får göra det andra dagar också, hehe). Bestämde att i år får det bli riktiga bullar, orkade inte laga några egna utan körde iväg till bageriet i grannbyn och hämtade hem några. Jag hade tur, en endaste bulle med sylt fanns kvar, skulle ha fått vara utan annars. Johnny hade beställt en med mandelmassa, eller två faktiskt. Så då blev det en bulle till mig och två till honom. 
 
Behöver jag säga att de var jätte goda. Jag skulle nog ha kunnat äta två. Två med sylt alltså, absolut ingen med mandelmassa, de smakar bara äckligt. 
 
Ska det vara sylt eller mandelmassa i din bulle?
 
 
Idag blir det inga bullar. Har morgonskift och sedan blir det nog gymmet om jag orkar. Johnny får fixa middagen idag, får se vad det blir för gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0