Kvinnodagen och snöarbete

Kvinnodagen till ära fick jag en fin bukett tulpaner, ni kan ju gissa av vem, hehe. 
 
 
Jag som önskade mig en solig dag idag då jag äntligen är ledig, men icke. Vad ser jag, jo SNÖ! Ganska mycket hade det kommit under natten och mera kommer det hela tiden. 
 
 
Var just och just att jag vågade mig ut med roskispåsarna. Skottade halva gården, men sen fick det vara nog för en stund. Blev irriterad på alla isklimpar som gjorde att det inte gick så lätt att skotta, tog bara i hela tiden så jag fick hacka för att komma mig framåt men snöskottan. Helt svettig blev jag efter en halvtimmes snöarbete, så lite motion fick jag åtminstone. Tittade just ut och såg att resten av gården blev skottad. Johnnys pappa var här med traktorn och plogade vägen och tog andra halvan av gården samtidigt, tack!
 
 
Fick något infall och städade i badrumsskåpet också. Tog inte länge så var det städat och fixat. Kastade bort en hel del gamla burkar och liknande också. Min sminkväska fick också åka i roskis. Har länge sett på den och tänkt kasta bort den, den hade ju ett stort hål i bottnen, äntligen kom jag mig för att kasta den. Hade en lite mindre väska som jag fått gratis någonstans ifrån eller varifrån den nu kommit, den får jag använda tills jag kostar på mig att köpa en ny. 
 
 
Det blir en lång dag. Johnny skulle visst jobba till 19 idag så jag får vara hela dagen för mig själv. Ganska skönt egentligen efter att ha jobbat många dagar. Skönt då det är tyst. Ja förutom jag då som talar med mig själv och med katterna. Får dock inte mycket till svar...
 

Kommentarer
Postat av: Linda

NJUT AV TYSTNADEN medans du kan!! för IMORGON e det full fart och skrik!!!🙄🙈😅

Svar: Haha! Nå jå, men riktigt samma sorts ljud ere ju int så nog ska jag säkert överleva dagen 😜🐒
Caroline

2017-03-08 @ 22:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0