En bättre start på veckan

Att vara ut till Lillö i söndags gjorde faktiskt att jag fick mera energi och slappnade av. Att bara jobba morgon och kväll är inget för mig. Tycker att jag inte fick gjort något alls förra veckan (fast jag nog gjorde en del ändå). Jobbade och gymmade, sedan orkade jag inget mera. Kom hem efter 18 på kvällen, mat skulle fixas, sen ville jag koppla av och sedan var det läggdags. Att dessutom komma sig i säng före kl.23 var nog svårt. Hade inte ens hunnit/kommit ihåg att skriva i min väder dagbok på hela veckan.
 
Kände mig mera utvilad igår morse än jag gjort på hela förra veckan. Tänk vad en ynka timme sömn till kan göra. Jag hinner med så mycket mera då jag jobbar natt (inte för att jag bara vill jobba nätter heller). En passlig kombination av både morgonturer, kvällsturer och nätter, det trivs jag bra med. Konstigt nog. Nåja, efter över 10 år i vårdbranschen har jag väl vant mig. Blir "upp och ner" av att i några veckors tid bara jobba morgon eller att bara jobb natt. 
 
Idag har jag redan hunnit med mycket. Har städat och plockat upp allt rådd från förra veckan. Renbäddat, diskat och tvättat och fört ut roskis. Kastat bort flera blommor som hade gjort sitt, egentligen skulle jag kunna kasta bort flera. Julgransfoten som stått i kvisten sedan vi kastade ut julgranen förde jag äntligen upp i skrubben, skulle jag inte ha gjort det nu kanske den skulle ha stått där fram till nästa jul, hehe. 
 
Har en hel del att göra framför datorn, passar bra en mulen dag som denna. Behöver söka lite info om olika saker samt göra en födelsedagspresent, det tar sin tid. 
 
Ikväll ska jag till nattjobb först kl.21, men slutar då först kl.12 imorgon på dagen. Har nämligen kurs och personalmöte på förmiddagen, skönt att slippa köra fram och tillbaka. 
 
 
Önskar er en fin tisdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0