Två kvällar på Lillö

Gräset det växer och jag har fullt upp med att hinna klippa det, kan ju inte klippa mitt i natten heller. Hur sent på kvällen kan man egentligen klippa gräset? Igår kväll klippte jag till 22.30, då hann jag med en plätt. Imorse klippte jag hela framsidan, har bara hälften kvar nu då, kan hända jag hinner imorgon på förmiddagen om vädret tillåter. 
 
Igår var vi hela eftermiddagen och kvällen på Lillö, idag blev det lite senare men fyra timmar på Lillö hann vi ändå med. Före dagens Lillö besök hjälpte vi nämligen till att flytta en traktorsäng. Med hjälp av en kranbil fick vi den till sist till andra våningen, sedan var det just och just att den rymdes in i Isacs rum, men det gick!
 
 
På Lillö har Johnny satt igång med att fixa bryggan som isen förstört, ja eller lyft upp. Så nu har generatorn som han köpte på Jula i Sverige kommit väl till användning då han borrat hål i både stock och sten. Nu ska bryggan lagas ordenligt så den håller flera år (får vi hoppas).
 
 
Imorgon blir det säkert också en sväng till Lillö, bara det inte regnar. Måste ju få bryggan fixad så vi kan sätta ut båten. Längtar så tills vi får ta oss en båttur, blev bara en tur med roddbåten igår kväll.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Tusen TACK för hjälpen😍

Svar: De va så lite så 😍
Caroline

2017-07-14 @ 00:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0