Hemma igen

Igår kväll kom vi hem från årets campingresa. Det blev inte så många kilometrar körda som det brukar bli, men nog hann vi se massor ändå. Det blev 3 nätter i Umeå, 3 nätter i Piteå, 1 natt i Frevisören utanför Kalix samt 2 nätter i Uleåborg. En riktigt stressfri semester. Lade upp en del av bilderna på Facebook igår, men håll till godo, de kommer nog upp här också. 
 
Jag städade före vi for, men det syns inget av det längre. All campingutrustning ligger utspridd på golvet och tältet måste vi nog breda ut på övrevåningen för att det ska få torka lite. Två maskiner med tvätt är redan tvättade, det kommer nog att bli många till då allt från kläder till sängkläder och filtar ska tvättas. Nu har jag helst ett par rena underbyxor att klä på mig, hehe. Det blev dock inte många timmar sömn för mig inatt, det var ju för varmt! Svetten den rann och Molly och Johnny låg och snarkade bredvid mig, så det blev två timmar på fårskinnet i vardagsrummet. Sedan var jag så pass nerkyld så jag kunde lägga mig i sängen och sova igen.
 
 
Återkommer med en reseberättelse och bilder snart, nu måste jag bara få landa i "vardagen" (har ju nog semester ännu). Det är en hel del som händer framöver, kalas som ska firas och brygga som ska fixas. Dessutom vill jag ju ha ut båten som ännu står på gården. Det är lätt att man känner sig stressad, men det är ju nog ganska onödigt ändå. Ja för att inte tala om gräset som är högt och bör klippas. Jag blir nog inte sysslolös i första taget.
 
I helgen ordnas det en auktion, äntligen! Får dock se hurudan auktion det är, säkert mycket folk där också då det inte ordnats auktion på länge. Kommande måndag ordnas det ju storloppis i Jakobstad, och på tisdagen blir det sommarteater i Kimo tillsammans med Sofia och Malena, det ser jag framemot! Kommande helg ordnas också en släktträff som vi först tänkt fara på, men tyvärr åker vi inte på den. Det händer så mycket nu de kommande veckorna, så vi kan inte fara på allt, skulle dock säkert ha varit intressant. 
 
Nej nu ska jag sluta svammla och äta frukost istället, sedan får vi se vad vi hittar på idag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malena

Hej! Det blir roligt att träffas på tisdag. Kanske vi träffas på storloppis också? Jag kommer att fara dit från morgonenl😀

Svar: Jo det ska bli det! Hur blev det med träff tidigare på dagen? Eller ses vi först på kvällen? Tror S jobbar om jag inte minns fel. Vi ska på storloppis, men åker dit först kanske mot mitt på dagen, Johnny ska på ett ärende på morgon/förmiddan så vi far efter det. Vi får höras! :)
Caroline

2017-07-13 @ 19:38:37
Postat av: Anonym

Så Sofia jobbar? Nog kan vi träffas ändå på tisdag. Johanna kommer ju också.👍

Svar: Tror de, vad jag minns av arb.listan så hade hon morgon, men kan ju ha ändrats. Jasså Johanna kommer nog ändå, måste prata med dem båda å se hur vi gör. Hör av mig.
Caroline

2017-07-14 @ 07:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0