Fredagsbuketten

I fredags kunde jag inte motstå att köpa hem en bukett tulpaner. Nu idag tisdag har de tyvärr börjat hänga lite, men helt utblommade är de inte ännu. Tänk vad mycket lite färska blommor kan göra, egentligen skulle jag vilja ha tulpaner lite överallt, men en bukett får räcka. Ofta står jag där i butiken och funderar, behöver jag verkligen en bukett tulpaner, ofta går jag vidare utan någon bukett. Jag kommer ofta fram till svaret nej, du behöver inga tulpaner, viktigare att köpa mat. Men för trivselns skull och hemtrevnadens skull, behöver jag nog tulpaner ibland, kanske inte varje vecka, men ibland. 
 
 
Det var 10 tulpaner i buketten, men tog en och klippte den lite mindre. Visste exakt vart jag skulle lägga den, nämligen i vasen som jag köpte på loppis i Kokkola. 
 
 
Idag ska jag inte köpa några tulpaner, jag tror inte ens att jag ska åka någonstans överhuvudtaget. Bara vara hemma. Det behövs såna dagar också. Bra att låta bilen vila lite. Imorgon samt i övermorgon hamnar jag att köra fram och tillbaka till jobbet, först på morgonen och sedan tillbaka på kvällen.
 
Det ser ut att bli en solig dag, men har inga planer på att gå ut. Jag känner mig som en gammal tant då jag går över gården, är så rädd för att halka. Har ju redan halkat på gården i vinter så vet att det går snabbt. I dagens Vasablad stod det att man inte ska vara rädd för att gå ut och gå fastän det är halt. Säga vad man vill, men jag spänner mig ändå, fastän jag lägger halkskydden/dubbarna på. Är nog bäst att stanna inne. Har ju crosstrainern ifall jag vill röra på mig, den borde jag inte halka på, får man hoppas i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0