Foton och fotoalbum

Foton, ja jag tar ganska många foton. Tror det har blivit lite färre sedan kameran började krångla, men då har jag väl tagit foton med telefonen istället. Då jag städade råddskåpet hittade jag flera fotoalbum. Jag har varit noga med att gå igenom och skicka in bilderna till "framkallning" (vad det nu heter nuförtiden?), fram till slutet på 2013. Sedan tog det stopp. Åh, hela 3 år att gå igenom. Många tusen foton. Frågan var också om jag skulle göra en fotobok eller inte. Det blev ingen bok. Det blev bara vanliga foton. Ska dock göra fotoböcker av våra semeterresor. Gotland (2014) har jag ju redan gjort en om. Skickade in bilder från halva 2014, ska gå igenom resten av året en annan dag då "andan faller på". Tar ännu några dagar innan jag har 325 foton i postlådan. Tyckte jag gjorde det ganska bra som fick ner det till ett så lågt antal med tanke på att jag gick igenom 6 månader av foton.
 
 
Hittade sammanlagt fyra album i skåpet. Det fanns foton i dem alla (från 2012 o 2013), men ingen text. Suck! Hur skulle jag komma ihåg exakt var alla bilder var tagna? Nu har jag suttit flera eftermiddagar och skrivit, googlat och kollat tillbaka på bloggen. Ibland är det svårt att minnas, tur då det finns hjälpmedel som bloggen. Det tar sin tid att skriva, men roligt sedan att titta i albumen och minnas. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0