Action direkt från morgonen

Här om dagen var det action direkt från morgonen. Då jag tittade ut genom fönstret såg jag en hund som sprang på vår "blomsteräng". Som tur var båda katterna inne, de är inte riktigt förtjusta i hundar. Nåja, jag drog upp följande rullgardin och tittade ut. Då sprang hunden upp mot grannhuset. Lite längre bort efter vägen såg jag en katt komma springande. Den sprang hårt upp mot samma hus, men stannade tvärt då den såg hunden. Såg riktigt roligt ut då katten "reste ragg". Tyvärr var jag lite långt borta, dessutom tog jag foto genom fönstret så det blev som det blev. Något slagsmål blev det som tur inte. Hunden gick bara en liten omväg runt katten och så var allt över. Hunden sprang åt ett håll och katten åt det andra. 
 
 
Lite senare på dagen såg jag något stort komma gående från skogen. Var det en katt? Var det ett lodjur? Snabbt efter kameran. Men det var bara en katt. Grannens katt dessutom, men han såg så stor ut där han gick. Lite skrattretande att jag först trodde det var ett lodjur. Nå man vet aldrig när den dagen kommer då jag får syn på ett lodjur.
 
 
Är riktigt intressant att se vilka katter som rör sig här på gården. Vissa känner jag igen, medan jag inte vet var andra hör hemma. Som tur var hade katten som rört sig här i flera veckor ett hem, måste till sist ta och fråga på Facebook. Ibland börjar man fundera på sådana saker då en främmande katt ofta sitter på gården. Vissa katter har också ett stort revir. Vem vet var våra katter rör sig. De kanske också sitter på någon annans gård. Fast jag tror nästan nog att de hålls mest här i hemknutarna. Ofta går de inte ens från trappan. Uthuset och gäststugan är nog deras favoritplatser, ja jag tror vårt uthus är många katters favorit plats för ibland kan man bli riktigt skrämd då det dyker upp en okänd katt i mörkret där inne. 
 
Det får gärna gå flera katter här på gården, jag blir inte störd av det. Men frågar man Molly och Whiskas så tror jag inte de har samma åsikt, de vill nog helst ha uthuset och gården för sig själva.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0