Standardfrukost och Omatori

Fredag igen! Känns som om veckorna går så snabbt, men inte mig emot, jag vill ju ha vår och sommar. Jag behöver solen, ljuset och grönskan. Får intala mig själv att jag snart inte behöver vänta så länge till. 
 
Började dagen med en sån här frukost. Jag vet, frukostbilder är inte sådär jätte intressanta, men ni får blunda om ni vill, hehe. Det här är min standardfrukost, turkisk yoghurt med blåbär och lite hemlagad mysli. Skulle kunna äta turkisk yoghurt morgon, middag, kväll, det är ju så gott! Men då ska den vara laktosfri, den är godare.
 
 
På tal om något helt annat så gjorde jag något igår som jag inte gjort på länge. Jag besökte loppiset Omatori i Gamla-Vasa. För ca 10-12 år sedan var detta ett bra loppis som jag besökte varje vecka, men nu är det nog så sunkigt och ofräscht så det är inte ofta jag tar mig tid att åka dit. Blev förvånad då det stod flera bilar på gården utanför, tydligen har nog stället kunder ändå. Det visade sig dock att inget ändrats sedan jag var dit senast...för typ ett år sedan eller något liknande, så behöver inte åka dit mera detta år. Kom ut tomhänt. Intressant hur ett sånt där ställe kan gå runt, nästan så man börjar fundera lite. Vem handlar där och vad handlar de?
 
 
Idag vet jag inte om det blir något loppisbesök. Möjligtvis far jag till Brändö loppis som jag inte var till igår. Som vanligt blir det fredagsjumppa på gymmet, kanske det kan pigga upp mig. Sedan skulle jag vilja laga någon god mat till kvällen, men vet inte riktigt vad. Kanske blir det fyllda paprikor, det är ju enkelt att laga.
 
Önskar er alla en bra fredag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda K

Jaadu, Omatori.. där finns nog allt! (På gott och ont!) jag fyndar ibland lite svenskt och finskt fint porslin eller nåt annat "retro" och annorlunda, men visst finns också mycket skräp.. tror nog det är gubbarnas och tanternas kaffedrickande som finansierar stället 😅 H. En vasabo och loppisfantast som följer med dina loppisfynd 😉

Svar: Okej! Jag tror nog det stämmer det där med kaffedrickandet :). Där finns nog allt möjligt, men tråkigt då det mest är samma saker där. De skulle ju kunna reda upp lite och organisera om lite så skulle det genast se mera inbjudande ut. Roligt att du följer med mina loppisfynd, även fast det inte är så ofta jag för så stora fynd nuförtiden :).
Caroline

2017-02-03 @ 20:35:00
Postat av: Linda K

Det har du nog rätt i! Men då skulle det inte vara riktigt lika spännande att gräva i högarna 😉 Nå vissa perioder hittar man mindre, men sen hittar man dedär fyndet som gör en ännu ivrigare loppisletare igen ett tag!

Svar: Nej nå det är säkert sant :). Jo det går i perioder, men nog springer jag på loppis mest varje vecka ändå. Ibland går det snabbt att gå igenom alla bord, medan det kan ta flera timmar ibland. Ett loppisbesök är nog bästa avkopplingen för mig, ja om jag får gå en runda själv, annars är det inte lika avkopplande :).
Caroline

2017-02-04 @ 10:37:36
Postat av: Linda K

Ja håller med, behöver få gå på loppis och stressa av. Veckans höjdpunkt! Har oftast en barnvagn med (förhoppningsvis/vanligtvis) en sovande unge. Så vissa gånger är det tyvärr mindre avkopplande.. 😉

2017-02-05 @ 14:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0