86 år gamla tidningar

1931 låter relativt nyligen, men det är faktiskt 86 år sedan. Så gamla är Allers tidningarna som jag köpte i lördags. Behändigt och bra då de var inbundna till en bok. De har nog säkert hållit bättre då också. Hittills har jag bara läst (och då menar jag verkligen läst och inte bara tittat på bilderna), de tre första tidningarna. Har några kvar att läsa. Vet inte hur ofta tidningen gavs ut då, månne det var en gång i veckan? Nåja, många tidningar har jag nog kvar att läsa.
 
 
Mycket intressant läsning! Fastnade för uttrycket, "den gula rasen", då det var fråga om en dam från Kina. Tror inte man skulle skriva så i dagens Allers. Annars tycker jag också att språket, eller själva ordföljden ibland är lite svår att förstå. Ni, ni och ni, står det dessutom överallt, man kunde ju inte säga du på den tiden. Flera intressanta ritningar och mönster finns det också i tidningarna
 
Återkommer med fler bilder bara jag har läst vidare i boken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0