En septembertorsdag på Lillö

Igår blev det nästan en hel dag på Lillö. Åkte dit en 13 tiden och hem igen efter åtta. Precis då jag skulle gå ner till stranden och plocka havtornsbär kom solen fram, blev varmt så jag fick börja klä av mig några plagg. Plockade tills det inte fanns fler bär att plocka. Då jag skulle gå tillbaka upp till huset såg jag lite till sidan, där låg en lång slemmig sak, en HUGGORM! Usch då. Den försvann dock ner i riset. 
 
 
Då Johnny arbetat färdigt för dagen kom han också dit. Mamma lagade mat åt oss alla. Sedan blev det såklart en båttur också. Till sist blev det bastu, men inte heller denna gång gick det att ta sig ett dopp då det var så lågt vatten. Så värst lockade var det inte att hoppa i, i helgen var det 13 grader i vattnet så tror inte det var varmare än så nu heller. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0