En björk mindre

Igår kväll togs den ena björken vid vägen ner. Tyvärr missade jag allt då jag var på jobbet. Vi ville inte ta ner trädet själva då det fanns risk att det skulle falla ner över några el-ledningar. Därför hade Johnny tagit kontakt med en man som visste hur man skulle göra. Nästa vecka kommer han hit och tar ner björken längst ute vid vägen. Hoppas han prickar in en kväll då jag är hemma, för lite intressant är det nog med trädfällning, ibland går det ju inte som man tänkt. Den här gången gick det dock bra.
 
 
Lite sorgligt är det ju nog, jag tycker så mycket om gamla träd, speciellt björkar. Var samma sak då vi fällde ner den stora björken på Lillö för några år sedan, jag ville inte att den skulle tas ner. Hela utsikten kommer nu att förändras. Visserligen kan man plantera nya träd (vi har ju redan planterat ekar på andra sidan gårdsvägen), men under min livstid blir de nog inte sådär stora som björkarna var/är. 
 
 
Den var inte så rutten som man kunde ha trott.
 
 
Kommer att bli tomt utan björkarna och var ska vi nu lägga vår postlåda då björken ute vid vägen tas ner? Nåja, jag misstänker att Johnny snart har snickrat ihop någon postlådsställning, så något stort problem är det nog inte.
 
Får väl trösta mig med att vi får mera kvällssol nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0