Var är vattnet?

Eftersom det ännu är extremt lågt vatten så måste vi ta oss en tur till Lillö igår för att kolla hur det är med båten. Det var inget läge att ta upp den ännu, eller rättare sagt, det går inte. Får hoppas vattnet stiger nu så vi får upp den innan jul. Johnny hjälpte pappa att bära in utemöblemanget samt att ta upp deras båt, nu är det bara vår båt kvar att bekymra sig över. 
 
 
Det blev ingen lång stund på Lillö. Vi gjorde det vi skulle göra och åkte sedan därifrån. Vinden var kall så det lockade inte att sätta sig ner på bryggan och njuta av utsikten. 
 
 
Då vi kom hem lagade vi fyllda paprikor, de blev goda! Sedan spenderade jag resten av dagen på soffan. Lite senare på kvällen hade jag nästan feber igen. Johnny bytte till vinterdäck på båda bilarna. Skönt att ha det ur världen. Det måste ju göras förr eller senare, bättre att göra det före man verkligen måste. Helgen avslutades som vanligt med en värmande bastu. Var verkligen skönt att sätta sig ner i den fuktiga bastun, fuktig luft var precis det som min förkylning behövde. Kunde börja andas lite bättre. 
 
Inatt har jag sovit 10 timmar, välbehövligt kan man minst säga. Med två kuddar under huvudet kunde jag sova riktigt bra. Fast det var inte så skönt för nacken, men huvudsaken jag kunde andas normalt. Inte roligt att vara förkyld. 
 
Idag har jag en ledig dag. En vilodag. Tänker inte göra så mycket annat än vila på soffan, se på någon film eller serie. Kanske tvätta någon maskin med kläder. Lite senare mot kvällen ska jag nog laga lite mat, till lunch tänker jag äta upp den sista paprikahalvan från igår. Skönt att slippa laga mat två gånger åtminstone. Rösten är möjligtvis lite bättre idag. Det blir nog bra med en dag i soffan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0