Oxbringa och gräddtårta

Måndag igen då. Vi går med raska steg mot julen, snart får jag börja julpynta, inte många veckor kvar! Igår blev det inget julpyntande, men jag städade faktiskt skåpet med julgardiner och juldukar. Tror det får bli vita julgardiner i köket i år, men säker är jag inte ännu. Hade röd rutiga ifjol. 
 
På eftermiddagen kom Johnnys föräldrar efter oss och så for vi till Tesses café på farsdagslunch. Jag tyckte det var bra mat, men vi var inte av samma åsikt allihopa. Till efterrätt var det kaffe och tårta.
 
 
Efter lunchen (eller snarare middagen), fortsatte farsdagsfirandet på Målarbackan. Något kaffe var vi inte sugna på, så då blev det glögg i stället och x-antal omgångar av "När då då?". Om jag inte minns fel vann jag alla omgångar, hehe. Jag hade väl turen på min sida. Dessutom börjar jag kunna vissa frågor utantill.
 
 
I Sverige säljs flera versioner av det här spelet. Ska nog ta och kolla om jag hittar något av dem då vi åker till Umeå i december. Har dock på känn att de kan vara dyra. Var nog verkligen ett bra loppisfynd det här spelet. 
 
Idag är det jobb som gäller dagen lång. Sedan blir det gymmet och så måste jag fara en sväng via loppis och kolla loppisbordet samt föra dit lite mera saker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0