Nästan ett nytt vardagsrum

Nu har vardagsrummet fått ett helt nytt utseende! Några drastiska förändringar har inte skett, men igår kväll fick vi äntligen på de nya sofföverdragen som vi köpte i somras. Förpackningarna har legat och "skräpat" här nere sedan dess och igår kväll tyckte jag vi borde ta tag i saken. Dessutom orkade jag inte se på de gamla sönderklösta och smutsiga överdragen längre. Det tog ju sist och slutligen inte så länge att byta överdragen, det är bara själva processen att komma igång som har tagit länge. 
 
Före såg det ut så här, ljusa sofföverdrag.
 
 
Nu blev det betydligt mörkare.
 
 
Inte blev det så tokigt ändå. Ser nästan lite "modernare" ut. Inte lika vitt och lantligt. Inte för att jag skippat den lantliga stilen helt och hållet, tycker fortfarande att det är snyggt med vita möbler och vit inredning överlag. Nu får vi hålla tummarna för att katterna inte vässer sina klor på de nya överdragen. En viss risk finns dock då jag bar upp klösträdet som stod där bredvid tvåsits soffan. Jag har helt tiden tyckt att det inte passat in, så nu fick det åka upp. Får se hur längre de här överdragen håller, smutsen syns ju åtminstone inte lika bra och det är ju bara positivt, hehe. 
 

Kommentarer
Postat av: H

Jättefint! :)

Svar: Tack! :)
Caroline

2016-11-16 @ 12:17:16
URL: http://halsosam.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0