Lyckan är en gammal gård

På onsdagen gick jag en runda på Comboliina. Oj vilka fynd jag gjorde! De var nog bara två stycken, men ändå! Den första saken kan jag inte visa här då det ska bli en julklapp, men så mycket kan jag säga att jag inte tänkte två gånger innan saken var i korgen. Jag tog den direkt jag fick ögona på den. Lite dyr kanske den var, men ändå inte, beror på vad man jämför med.
 
Den andra saken jag hittade var en bok. Jag samlar ju på böcker också, ja inte vilka böcker som helst, men hembygdsböcker, historieböcker och liknande. Ja och Stephen Kings böcker förstås. Detta var dock ingen skräckroman, utan en bok om att bo i Stundarsbyn. Jag har sett boken säljas på Stundars, men tyckte att den var dyr. Jovisst, 42,90€ står det på baksidan av boken. Jag köpte den för 12 euro. 
 
 
Direkt jag kom hem började jag läsa den. Så intressant! Jag har alltid beundrat bostadsområdet bredvid Stundars, undrat vem som bor sådär fint. I den här boken berättar 15 familjer om deras hus och dess historia. Alla hus är ju ditflyttade och uppbyggda pånytt, så något lätt projekt har det nog inte varit att bygga upp hela bostadsområdet med hus från 1700 och 1800 talet. 
 
Misstänker att jag kommer att läsa den här boken från pärm till pärm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0