Julöppning i Vasa och första advent

Igår ordnades det julöppning i Vasa. Vi åkte dit först på eftermiddagen då allt redan var i full gång. Träffade Sofia som stod och sålde jullimpor på torget, försäljningen gick tydligen bra. Hungriga var vi (som så många andra), så vi gick till Amarillo och åt. Fastän stället var så gott som fullt tog det inte ens en halvtimme att få maten. Jag tog chicken pocket denna gång. Den var tyvärr lite kall, men annars helt okej. Mysigt med julgran hade de åtminstone. 
 
 
Sedan gick vi i några butiker. Klockan 17 var det dags för dagens höjdpunkt, fyrverkeriet. Är nog lätträknade de gånger jag missat julöppningens fyrverkeri. Är helt enkelt ett måste. Som vanligt var de riktigt fina, tänk om man skulle ha råd med ett sådant nyårsfyrverkeri. Men i år blir det dock inget nyårsfyrverkeri för min del då jag jobbar natt då.
 
 
Efter julöppningen åkte jag till jobbet igen för att jobba ännu en till natt. Måste erkänna att det kändes mera lockande att stanna kvar i stan, men någon måste ju jobba, fastän det var lillajul. 
 
Imorse väcktes vi av ett vitt landskap och vinterns första snöstorm. Det var ett under att jag hittade hem. Nu ser man till och med vägen, men det kan nog bli en blåsig dag. Är nog lite trött efter helgens jobbnätter, men inget kan få mig att missa årets julmarknad på Stundars. Jag som sällan använder mössa får väl nog söka fram en idag om jag ska våga mig ut i blåsten och snön. Vill ju inte frysa öronen av mig heller. Stundarsgrisar står på inköpslistan idag, får se om vi kommer hem med något annat smått och gott också. 
 
Önskar er alla en fin första advent!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0