Julmarknad på Stundars

Igår då vi körde till Stundars julmarknad tittade solen till och med fram mellan snöovädret. 
 
 
Väl framme var det mycket folk i farten som vanligt. Många försäljare hade också letat sig ut fastän vädret stundtals var lite blåsigt och snöigt. 
 
 
Såklart köpte vi varsin syltgris, de blir bara mindre och mindre och dyrare och dyrare för varje år som går, men goda var de ändå. Annars köpte jag bara några julklappsetiketter från inredningsbutiken på området. Visst fanns det många fina hemgjorda saker att köpa, men konstaterade att jag inte behövde någonting. Dörrkransarna vi har på dörren duger nog ännu några år. 
 
 
Då vi hade fått lite julstämning och gått runt området var det dags att söka oss hemåt igen. Då återkom snöstormen. Vi körde en liten omväg via Combo (hur vi nu hamnade där?) och sedan åkte vi hem igen. 
 
Resten av eftermiddagen och kvällen såg vi på x-antal avsnitt av nya favoritserien "The 100". Är inne på andra säsongen just nu och i februari såg jag att det kommer en fjärde säsong. Har alltså ännu säsong tre att se och så kommer det en ny säsong ännu. Kan knappt vänta med att se ännu ett avsnitt, är så spännande. Är så inne i serien att jag nog drömde något som hade med serien att göra inatt, hehe. Men minns inte riktigt vad det var. 
 
Idag har jag en ledig dag. Sov så länge som till 10, var välbehövligt efter helgens jobbnätter. Idag ska jag hämta något från posten (ni får se vad det var senare), samt hämta pengarna från loppis. Hinner nog säkert en sväng via gymmet också då jag en gång är i farten. Det blir nog säkert en bra måndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0