En måndagskväll och två muminpappor

Vet inte hur jag blev så slut på gymmet igår, efter en halvtimme var jag riktigt trött och mådde nästan dåligt. Kände mig trött hela kvällen, orkade inte göra så mycket annat än bestämma en tid då jag ska åka och köpa en muminmugg, hehe. Såg en annons på findit, så imorgon ska jag köpa en muminmugg som jag inte har från förut. Inte någon riktigt gammal mugg, den jag ska köpa slutade tillverkas 2013 (tror jag).
 
Johnny var snäll och lagade en god efterrätt, päron med glass.
 
 
En sprakande brasa förgyllde också kvällen.
 
 
I söndags tog jag hem en låda med saker från Johnnys föräldrar, en låda som stått där sedan 2009 då vi flyttade från Smedsby. I lådan fanns lite ett och annat både mina och Johnnys saker. Ibland är det svårt att veta vems saker som är vems. Hittade i alla fall två muminpappa figurer, den ena i keramik? och den andra i "sammet". De ska nu få hoppa upp i muminskåpet. 
 
 
Tyvärr blev fotot lite suddigt då det var så mörkt i rummet. Synd är också att figuren till höger har bort ett finger. Oberoende så var figurerna en glad överraskning.

Kommentarer
Postat av: Malena

Nyfiken på muminmuggen! Men nog får jag väl se den snart?

Svar: Haha! Ja nog får du se den snart. Du har nog den i din samling, så någon dyr mugg är det inte.
Caroline

2016-11-15 @ 16:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0