Sömngång, grönska och en ledig dag

Inatt var jag med om något obehagligt. Så hemskt var det kanske inte men ändå inte roligt. Mitt i allt vaknar jag av att jag halvligger i soffan. När gick jag dit? Varför ligger jag inte i sängen? Usch vad obehagligt. Att inte minnas att jag stigit upp ur sängen och gått och sova på soffan. Och varför? Jag har gått i sömnen förut, mest då jag var liten, men också senare. Det är dock länge sedan det hände senast. Som tur har jag min stegräknare på mig hela tiden. Kunde inte somna om utan att ha kollat vad den sa. Jag kan ju se hur jag sovit med hjälp av den också, så tydligen hade jag stigit upp ungefär 1.30 och sedan sovit på soffan till lite före fyra. Djupt hade jag tydligen också sovit. Hoppas jag får sova ostört nästa natt. Är inne i en dålig sömnperiod just nu så lite sömn skulle inte skada. Sover ofta så ytligt att jag vaknar för minsta lilla ljud, sedan har jag svårt att somna om. Tydligen är risken för att gå i sömnen större om man har sömnbrist. 
 
 
Idag har jag en ledig dag. Min enda lediga dag denna vecka. Ska försöka passa på och gå ut då det är soligt väder, den kommande helgen ser ju tyvärr ut att bli regnig. Gräset borde klippas, frågan är bara om jag får igång klipparen och om det finns någon bensin i den. Tycker om att klippa gräs, men gräset ska klippas med en vanlig gräsklippare, vill inte sitta på någon sittgräsklippare, det är inte samma sak. Måste ju förena nytta med nöje och få lite motion på¨samma gång. 
 
 
Just nu är det så fint utomhus. Björkarna har slagit ut sina blad och det är så grönt och vackert överallt. Ibland skulle man vilja pausa tiden. Det är ju den här tiden man gått och väntat på hela vintern, den här tiden som går alldeles för snabbt i jämförelse med den lååånga mörka hösten. Bara jag får till doften av nyklippt gräs nu så är dagen räddad. Doften av nyklippt gräs är ju ändå en av sommardofterna, en av mina favoritdofter.
 
Önskar er alla en fin torsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0