Majblomster

Förutom djur och natur är nog blommor ett av mina favorit foto objekt. Nu är tiden snart här då den här bloggen kommer att svämma över av blommor och andra natur bilder. Jag tycker det är roligt att kunna gå tillbaka i bloggen och jämföra hur det såg ut i t.ex. maj månad förra året. När blommade de här blommorna osv. Ibland minns jag dessutom inte hur blombänken såg ut ifjol eller året förut, kanske det är så att några blommor inte har kommit upp i år. 
 
 
Ännu är det ganska glest i blombänken. Då vissa blommor blommar för fullt hos andra, räcker det lite längre innan de börjar blomma här i skogsbacken. Vi får nog vänta en tid ännu innan tulpanerna slår ut i blom.
 
 
På söndag kväll var vi bjudna på kaffe till Målarbackan. Också där hittade jag en och annan blomma att föreviga.
 
 
Idag är jag nästan ledig. Ska till jobbet först kl.21 ikväll. Så skönt att få fara den tiden istället för till klockan 18. Men då slutar jag först 12 imorgon istället. Vi har möte på förmiddagen så får hoppas jag kan hålla ögonen uppe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0