En helg jag väntar på

I slutet av denna månad fyller jag år (fastän jag egentligen stannat på 17 så fyller jag lite mera än så). Ibland brukar det vara lite knepigt att ställa till med kalas i slutet på maj, ibland har min kalashelg varit samma helg som skolavslutningshelgen, men så blir det som tur inte i år. Nu är det bara det att jag inte kan vara ledig hela helgen, så får börja baka och förbereda i tid. Något stort kalas har jag inte tänkt ha, men det blir ganska många ändå fastän bara den närmaste familjen och vännerna kommer. 
 
 
2013 fick jag min nuvarande telefon till present. En med "touch screen". Jag som inte ville ha någon sådan. Men jag blev van. Nu skulle jag inte vilja byta bort den mot den jag hade innan. Men behöver jag någon ny igen? Nej knappast. Någon tekniknörd är jag inte. Huvudsaken jag kan ringa och skicka mess, Facebook går jag också in på lite då och då. Något instagram har jag inte (och har inte tänkt skaffa) och bloggen sköter jag från datorn (finns ingen app till windows telefoner). 
 
 
2014 då jag fyllde jämna år blev det en hel del salta och söta tilltugg, riktigt så invecklat har jag inte tänkt göra det i år, det får räcka med mindre.
 
 
Vad önskar jag mig i år då? Ja det är frågan. Egentligen har vi huset fullt av saker så det ryms inte så mycket mera i skåpen, MEN mumin saker ryms alltid. Som till exempel dessa:
 
Sommarmugg och tallrik samt vänskaps skålen. Dessutom har jag ju inte de nya Tooticky eller Förfadern muggarna och tallrikarna heller. 
 
 
En sån här vill jag också ha i min samling, den gröna och nyaste kexburken som just har kommit ut i butikerna.
 
 
 
Men helst av allt hoppas jag ju på en rolig kalashelg tillsammans med familj och vänner. Fint väder tackar jag förstås inte heller nej till. Det är ingen skillnad vad jag får för presenter (om jag får några, fast jag skulle ju nog bli lite besviken om jag inte fick några alls). Det är ju ändå de roliga stunderna tillsammans man minns ♥.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0