Sommarresan under planering

Har börjat planera årets, eller sommarens semesterresa. Det gäller att vara ute i god tid med vissa bokningar. Detta år blir det bl.a. Öland. Senast vi besökte den avlånga ön var 2008, alltså hela åtta år sedan! Kan knappt tro det. Det känns som igår.
 
 
Den gången hann vi bara med norra delen av ön (om jag inte minns helt fel). Så denna gång ska vi utforska den södra delen. Vi har dock bestämt oss för att campa på den norra delen, närmare bestämt på Böda Sand. Vissa av er har kanske sett tv programmet från Sveriges tv. Vi har följt serien på nätet, därför ska det bli intressant att äntligen få åka dit. Vi var faktiskt dit och vände 2008, men då visste vi inte vad det var för ett ställe så vi svängde om. Lite irriterande nu, kunde ju ha sett stället då man väl var där då.
 
 
Måste fortsätta googla och se vilka sevärdheter som finns. Vill ju inte missa något denna gång. Förutom Öland tänker vi faktiskt shoppa loss lite också. På ett blå gult varuhus. Nu kanske ni tror jag menar Ikea, men det gör jag inte. Denna gång bär det av till Ullared som ligger en bit söder om Göteborg. En liten omväg blir det kanske, men vi får kompromissa. Jag vill till Ullared och Johnny till Öland (nog för att jag också vill till Öland). Vad annat vi hittar på vet jag inte. Egentligen skulle jag ju vilja fara till Tyskland igen. Vet inte vad det är med det landet, möjligen att där är billigt?! Skulle kunna resa dit hela tiden, men det får bli en annan gång.
 
Ni som besökt Öland, vad får man inte missa att se (på södra delen av ön)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0