Mjukstart

Känns nästan som om jag har semester ännu. Bra med mjukstart. Har natt inatt och sedan ledigt fyra dagar, inte illa det. Det enda problemet är att jag har svårt att hitta på något vettigt att göra då jag är hemma alla dagar denna vecka. Igår blev det nog en sväng till gymmet efter nattjobbet, var på effektiv förmiddagsjumppa. Har dock sjukt i halsen så är nog bäst att ta det lite lugnare denna vecka. Vill INTE bli så förkyld som jag var hela hösten fram till jul. Därför stannar jag nog hemma idag tills det är dags att åka på jobb.
 
 
Igår blev det som sagt en avkopplande läsestund på vinden. Ska jag läsa så tar jag oftast med mig boken och går upp på vinden, är så mycket mysigare att sitta där. 
 
 
Idag ser det inte ut att bli lika fint väder som igår. Blåser ganska hårt dessutom. Blir nog att hitta på något att göra här inne. Köpte lite påskblommor igår, så de tänker jag plantera idag. Kan nog inte plantera ut några ännu, är för kallt. Allting brukar alltid frysa, måste nog vänta till april. Något påskpynt har ännu inte kommit fram, tycker påsken är så tidigt i år, och det är den väl. Ska nog inte pynta så mycket, bara lite grann. Pyntet ska ju inte vara framme så länge så bäst att inte pynta för mycket. Det jobbigaste är ju att städa bort allt igen om några veckor. Lite påskpynt är dock ett måste. 
 
 
På tal om blommor så borde jag plantera om dessa som snart har vuxit ur sina koppar. Trodde inte de skulle klara sig så bra i kaffekopparna, men alla har överlevt. Frågan är bara om jag har krukor så det räcker till. Är nog ett projekt som jag får ta tag i lite längre fram i vår då man kan sitta utomhus och plantera. Brukar bli så klottigt att handskas med jord här inne. 
 
Nej nu är det nog dags att jag klär på mig och gör något vettigt. Kan ju inte sitta här framför datorn och dega resten av dagen.
 
Ha en bra torsdag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0